SkinSoul mini travel set untuk kulit sensitif

Hi..nak share lagi satu produk from skinsoul khas untuk skin yang teramat sensitif.

I memang rasa bersyukur sebab kulit I tak terlalu manja bab penjagaan...tapi bg yang tak berapa lucky, bolehla try set penjagaan muka from SkinSoul nih.
I pickup produk ni agak lambat jadi I tak dapat nak cerita lebih2...so far I baru pakai 2 hari and I suka tengok resultnya sebab muka I nampak bersih dan segar and paling penting..jerawat- jerawat liar tak tumbuh.Thanks to it's all natural ingredients.

Hydra- purifying Cleanser
Of course, dalam penjagaan kulit muka, cleanser would be the first step. Cleanser yang penuh dengan vitamin dan mineral kulit dari Ashitaba dikapsulkan dalam air Swiss Glacier asli ini dapat membuang kotoran dan sebum berlebihan sementara melembapkan kulit. Cleanser ni tak hasilkan banyak buih sebab tak ada bahan kimia. Kebanyakkan sabun yang buih banyak sebab penuh dengan bahan kimia dan peluntur sebab I pernah belajar pasal benda2 ni. Walaupun bahan semulajadi, I suka bau wanginya dan kesegaran lepas basuh muka dengan cleanser SkinSoul.

Bahan utama dalam setiap komponen skincare skinsoul ialah Astibata organik dari Jepun dengan phytonutrien yang unik termasuk 11 vitamin, 13 mineral dan antioxidants yang kuat untuk membantu mengekalkan keremajaan kulit.

Hydrating, Energizing & Pore Refining Lotion
Toner atau lotion by skinsoul dapat mengekalkan kelembapan kulit dan membersihkan dengan lebih mendalam. I guna lotion ni pakai kapas dan apply directly after basuh muka. Lepas pakai mesti rasa segar dan kulit muka akan lebih mudah meng'absorbs' khasiat krim2 lain. Lotion ni tak buat muka rasa pedih atau panas.

Lift and Bright Serum
Serum skinsoul membantu dalam proses anti-penuaan. Diformulasi dengan molekul kecil esen Ashitaba, ia dapat serap kedalam lapisan kulit dan membaikpulih keanjalan dan ketegangan kulit. Serum dia tak melekit dan cepat serap bila sapu kat kulit. I suka pakai serum yang cepat serap kedalam kulit sebab dapat jimat masa I.

12 in 1 Suncare Day Cream dengan SPF50
I suka krim siang by skinsoul sebab selain menjaga kulit muka, ia juga boleh digunakan sebagai foundation. Jadi tak payah nak pening2 pakai krim banyak2. 
1. Melembapkan dan melindungi kulit
2. Meratakan kulit
3. Putihkan dan brigthens kulit
4. Unifies complexion
5. Menutup dan corrects blemishes
6. Melawan tanda- tanda penuaan
7. Melindungi kulit dari sinaran UV
8. Menyihatkan kulit secara semulajadi
9. Megurangkan iritasi kulit disebabkan persekitaran
10. Fights of damaging free radicals
11. Stimulates skin rejuvenation
12. Nourishes skin for a youthful radiance

Night Cream
Ia dicipta khas untuk bekerjasama dengan proses pembaikpulih semulajadi kulit kita pada waktu malam. Krim ni tak melekit dan selesa untuk pakai pada waktu malam. Pagi2 bangun muka I tak berminyak dan nampak segar dan kulit lembut je.

Overall, I suka pakai produk skincare dari Skinsoul sebab sesuai untuk kulit yang manja harga RM500 boleh tahan lama. Tapi kalau nak dapat set ni for free, beli je barang2 dari butik Skinsoul sebanyak RM100 dalam satu resit and boleh tuntut pakai code #SSEiqa. Kalau nak try juga bolehla singgah kat any Skinsoul boutique.  

Cekout web diorang tau
Website
Facebook

Comments

Popular posts from this blog

Natta Cosme Beauty Bag October

Fun and safe with Dettol; pH Balanced Bodywash

{REVIEW} Travelling in style with Supermodel's Secrets: Ke Ganu kite and it's Breastpinktober!!